حکمت اول (The First Wisdom)

حکمت اول چیه؟! تو اصلا کی هستی که بخوای حکمت رو تعریف بکنی؟! آره، با تو ام نویسنده وبلاگ حکمت اول!

حکمت اول چیه؟! تو اصلا کی هستی که بخوای حکمت رو تعریف بکنی؟! آره، با تو ام نویسنده وبلاگ حکمت اول!

حکمت اول (The First Wisdom)

اگه حوصلشو نداری بیخیالش شو ... وبلاگو نمیگم

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

نوشتن

نوشتن گاهی زمزمه ای است از جویبار پرتلاطم زندگی، از تجربه های خروشان جاندارانِ در جریان.


نوشتن چون دویدن، انرژی درونی را آزاد می کند. نویسنده را سرمست می کند.


گاهی نویسنده اصلا فکر نمی کند که چگونه بنویسد. گاهی نویسنده فقط می خواهد بنویسد. نه اینکه هر چیزی بنویسد فقط گاهی اوقات او چگونگی نوشتنش را بی اهمیت می داند.


گاهی او فقط می خواهد میوه ی فکرش را از شاخه ی ذهنش با نوشتنش بچیند. گاهی او یک میوه را با هزار نوشته می چیند و گاهی هزار میوه را با یک نوشته.


گاهی میوه ی نویسنده ریشه است، گاهی آب، گاهی کود.


گاهی نویسنده برای نوشتن به مخاطب فکر می کند و گاهی نه.

گاهی صرف نوشتن نویسنده را شادمان می کند.


نمی دانم من، الآن، در کدامین حالتم. همین طور که این کلمات را می نگارم با خود می اندیشم که من هم به مخاطب فکر می کنم و هم نه.


نوشته ای قوی، نوشته ای است نه شخصی. یعنی اگر مضامین نوشته ای در موازین طبیعت انسان به طور کل باشد آن موقع نوشته فقط بازتابی از حالت و تجربه ی شخصی و یا انحصاری نویسنده نیست.


و من به این می اندیشم که این نوشته ی من از کدامین نوع است. آیا مخاطب بعد از خواندن این متن، فقط بازتابی از حالت شخصی من را می بیند یا به نکته ای ژرف در مورد یکی از فعالیت های تمدن ساز انسانی پی می برد؟

  • Reality Dreamer

writing

نوشتن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی