حکمت اول (The First Wisdom)

حکمت اول چیه؟! تو اصلا کی هستی که بخوای حکمت رو تعریف بکنی؟! آره، با تو ام نویسنده وبلاگ حکمت اول!

حکمت اول چیه؟! تو اصلا کی هستی که بخوای حکمت رو تعریف بکنی؟! آره، با تو ام نویسنده وبلاگ حکمت اول!

حکمت اول (The First Wisdom)

اگه حوصلشو نداری بیخیالش شو ... وبلاگو نمیگم

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

فکر کردن؟

بعد از فکر کردن درباره ی فکر کردن اتفاقی افتاد،اتفاقی که حتی فکرش رو هم نمی کردم. چرا؟ فکر کنم بخاطر این بود که تا حالا به فکر کردن فکر نکرده بودم.


ما واقعا فکر می کنیم. ما خیلی فکر می کنیم. مشکل ما «فکر نکردن» نیست (من اینطور فکر می کنم). در زندگی روزمره ما فکر می کنیم؛ وقتی قدم می زنیم فکر می کنیم، وقتی صحبت می کنیم فکر می کنیم، وقتی خرید می کنیم فکر می کنیم، وقتی می دویم فکر می کنیم، حتی وقتی نمی خوایم فکر کنیم بازم داریم فکر می کنیم و وقتی ما با خودمون حرف می زنیم دقیقا تو همون لحظه است که داریم فکر می کنیم. لعنتی! واقعا چقدر ما فکر می کنیم!!!


یه چیز جالب تر؛ وقتی می گیم «بیاید رو این موضوع فکر کنیم» و بعد شروع می کنیم به فکر کردن، در واقع ما فکر کردن رو شروع نکردیم. عبارت «این موضوع» در جمله ی «بیاید رو این موضوع فکر کنیم» نشون می ده که ما قبل از این که بخوایم رو موضوع مورد نظر فکر کنیم در موردش فکر کردیم. در واقع، ما فکر کردن رو قبل از گفتن جمله ی «بیاید رو این موضوع فکر کنیم» شروع کرده بودیم.


یه چیز خیلی جالب تر؛ وقتی می گیم «بیاید رو این موضوع فکر کنیم» و بعدش فکر می کنیم، ما به افکاری در مورد «این موضوع»  فکر می کنیم که از قبل بهشون فکر کرده بودیم، که از قبل به ما گفته شده بوده. ما به همون چیزایی فکر می کنیم که همین الانش هم می دونیم. ما به چیزایی که تا حالا بهشون فکر نکردیم فکر نمی کنیم. و اینه که معنی حقیقی فکر کردن رو می سازه. ولی بیخیال، ما که چیزای حقیقی رو نمی خوایم!


به هر حال، دیدید؟! ما همیشه فکر می کنیم. اونایی که می گن مشکل ما «فکر نکردنه» کاملا اشتباه می کنن. همون طور که گفتم، ما خیلی فکر می کنیم. همین شما! آره خود شما! شمایی که داری الان این متن رو می خونی همین الان داری فکر می کنی. مشکل ما «فکر نکردن» نیست. مشکل ما دامنه ی فکر کردنمونه. ما فکر می کنیم. ما خیلی فکر می کنیم ولی نه به چیزای مهم. ما در مورد این که گوشی همراه بعدی ای که اپل تولید می کنه چطوری می تونه باشه خیلی فکر می کنیم ولی در مورد این که چطور باید با شریک زندگیمون رفتار کنیم فکر نمی کنیم. همه ی مشکلات بر پایه ی چیزایین که ما تا بحال بهشون تو زندگی فکر نکردیم. این مشکل حقیقی ماست.


و می دونید چه چیزی مشکل جدی ایه؛ اینه که شخصی که این متن رو می خونه، به جای این که به نوع فکر کردن خودش فکر کنه به این فکر می کنه نویسنده چند بار از کلمه ی «فکر» یا مشتقات این کلمه استفاده کرده.

  • Reality Dreamer

questioning

thinking

فکر

فکر کردن

نظرات  (۱)

وب عالی دارین خیلی عالی ...
افتخار میدی به منم یه سر بزنی
پاسخ:
راستش من تازه وبلاگ نویسی رو شروع کردم. هنوز با فضای وبلاگ آشنا نیستم. نمیدونم آدرس وبلاگتون رو از کجا باید پیدا کنم؟؟؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی